fredag 6 april 2007

Thank You For the Music

"But after about ten clear minutes, he was back in the game. Thought he was done man, thought he was finished, But he’s back up again."

Efter en tystnad som beror på att ett självmord inträffade alldeles för nära kom musiken sakta tillbaka förra helgen. Jag har försökt skriva, men det har helt enkelt inte gått. Tröttheten, sorgen och ilskan som jag kämpat med har varit av monumental karraktär. Men nån gång förra helgen vaknade jag med texten och melodin till Hurricane Gilbert:

"Visst känns det fint att va vid liv, en dag till
visst känns det fint nu, hurricane?"

Jag var tvungen att lyssna på den och sen hela Ett kolikbarns bekännelser och nånstans i plattan hittade jag en grundton som startade läkningsprocessen. Inte för att den snurrade på högvarv, men det var den enda plattan jag orkade med under några dar.

I onsdags fortsatte läkningsprocessen med Jamie T på Kägelbanan. Det var precis så bra som jag hoppades att det skulle vara, trots att lillgrabben var förkyld gjorde han ett bra jobb med basen. Trots att några recensenter tjatat om att de hellre sett och hört honom med bandet, kommer de om några år tjata lika mycket om vilken fantastisk kväll det var och att de minsan var där. Jaja, nada förändras i flocken.

Så därför Håkan och Jamie, Thank You For the Music.

"En dag till
En dag till
En dag till"

Inga kommentarer: