onsdag 26 december 2007

I slutändan

"And all together it went well
We made pretend we were best friends
Then she said, "Oh, I can wait"
They ordered me to make mistakes"


Det tog två och en halv timme innan jag till slut hittade låten. Jag hade bara melodin att gå på när jag vaknade, sen efter en timme kom en snutt text farande genom skallen; det skulle nog vara nåt 'end' med. Därefter tror jag att det handlade om att sätta ihop melodin och ett 'end' med en sångstil. Då landade jag mellan Arctic Monkeys och The Strokes. Känslan sa mig att det nog var de senare och från plattan 'Is This It'. Frågan vara bara vilken låt? En googling hjälpte mig inte, eller rättare jag läste texterna för slarvigt och det var ett tag sen jag lyssnade på plattan och därför hade jag svårt att sätta musik till en del texter. Till slut var det bara att rota fram plattan sätta på den och vänta. Pang! Där, mitt i fjärde låten, Barely Legal, kom melodin! Och nog fanns det ett 'end' med:

"It all works somehow in the end..."

Inga kommentarer: