lördag 13 december 2008

Mellandag

"lalalalala-laa
lalalalala-laa"


Jag lyckades faktiskt vända gårdagen till nåt bättre. Några efterjobbetöl på Pelikan och en curry på Shanti blev inledningen. Sen gick jag hem till ett par vänner som hade fått för sig att tömma spritförrådet. Själv nöjde jag mig med ytterligare några öl. Det blev kul och trevligt och jag hamnade som vanligt vid skivspelaren och vände vax i ett par timmar. Imponerade lite på mig själv genom att avsluta kvällen drickandes vatten. Det handlade inte bara om att jag inte orkade bli bakis, utan mer att jag inte tror att det är särskilt smart att dricka några större mängder sprit när man i grunden känner sig trött och less. Valet har betalat sig idag. Även om det fanns en antydan till pannknack när jag vaknade är den borta. Nu gäller det bara att vara lika smart ikväll hos Tants glöggmingel.

Inga kommentarer: