fredag 17 april 2009

Ett naturligt val

"When will we be married molly when will we be wed
When will we be bedded in the same bed"


Vaknar man med The Waterboys i skallen faller det väl sig naturligt att käka haggis till middag? För så är det. B fick med sig Haggis från sitt senaste Glasgowbesök. Han funderade ett tag över vem som skulle kunna tänkas tycka att en haggismiddag låter som ett kul trick och kom fram till undertecknad. En alldeles korrekt analys. Jag är barnsligt förtjust i att testa mat jag aldrig tidigare käkat. Kan även prova lever - om den är tillagad på ett spännande vis - trots att jag avskyr konsistensen. Ikväll ska haggisen således ätas upp. Sen pallrar vi oss iväg för att se The Only Ones på Hornstulls Strand. Att hinna hitta några drägliga skotska ale till maten låter sig dessvärre inte göras, bolaget är inte direkt översköljt av skotsk ale. En Punk IPA passar i och för sig tillfället. Jag får helt enkelt hoppas på att det lokala bolaget har några Oppigårds Easter Ale kvar, fast jag misstänker att jag nog borde försöka hitta en ale som inte är riktigt så kraftig till maten. En påse blandat blir nog bäst.



3 kommentarer:

Ankan sa...

Fast jag varit i Skottland ett gäng gånger har jag aldrig "lyckats" prova denna märkliga rätt. Spännande, återkom med rapport. Smaklig spis.

Sånger från nedre botten sa...

Och jag som aldrig har varit där! Om jag kommer ihåg kanske jag lämnar en direktrapport kring 19.00.

Alla smutsiga detaljer sa...

Mick Jones på lördag?