söndag 26 april 2009

Läskigt

Okej, jag erkänner, jag är en sucker. I fredags åkte jag ut till Tyresö cykelmagasin och testade Focus Cayon. Vi börjar med det negativa: Den var inte riktigt så svart som jag skulle vilja ha den, nätet som omger karbonet syns. Inte från alla vinklar, men lik förbannat syns den - som mönstret på en svart huggorm. Till saken hör att jag inte är så förtjust i ormar över huvud taget. Men jag testade huggormen med vanliga fulpedaler, vilket naturlgtvis inte säger så mycket om hur cykeln reagerar på kraftöverföringen. Men den första känslan var att det här är en trygg racer. Plus där alltså. Växlarna var inte helt färdigjusterade och kändes lite tröga, men jag har svårt att tänka mig att jag kommer bli gnällig över Shimano Ultegra när de har fixat till finliret. Trots att cykeln inte testades under optimala förhållanden gick det inte att ta miste på att det handlar om kvalitet. Väl tillbaka i affären gick jag dock och botaniserade bland allehanda andra märken och döm om min förvåning när jag såg en Cube Agree stå där. Röd. Vit. Väldigt mycket röd och vit. Hade jag inte vetat att Cube är en tysk cykel hade jag tippat på att den var tillverkad i Gränna. Den fick stå kvar. Alla andra också. Jag la en handpenning på Cayon. I morgon ska den justeras och cyklas hem. Läskigt.

***

Idag var jag ute på en sjumilarunda med Tanten och två av hennes polare. Det var kul att köra runt fler än en två. Hoppas på att det blir fler gånger.

***

Repet var ömsom vin och ömsom vatten. Troligtvis berodde vattnet på att alla var solmosiga. Ända satte vi bland de bästa versionerna av Cheat (ljudlänk) sedan 1977. Och det räcker för mig.

1 kommentar:

Alla smutsiga detaljer sa...

Grattis, det blir säkert jättebra. Härligt att cykla till Dalarna på i sommar - för det är väl där Oppigårds ligger?