söndag 15 februari 2009

Junco Partner at Box Number 939

"Gonna take my number from the phone book
Leaving my receiver offa my hook
If you got a problem dial nine nine nine"


Alltså, jag har inget att säga. Inte ett dugg. Men i morse hade jag The Boys 'Box Number' skallen när jag vaknade. Det är helt klart värt en bloggpost. Eftersom att den inte finns på YouTube får du klara dig utan låten, om du nu aldrig har hört den. I stället får du suga på Joe Strummer och Tymon Dogg lirandes Junco Partner:

2 kommentarer:

Anonym sa...

...som jag har med Dr John. Om det är han som skrivit låten vete fan. Men Dr John är inte desto mindre en hjälte. Köp Rhino-samlingen.

Vad gäller Clash så saknas allt post-Clash i mina samlingar. Ingen Big Audio Dynamite, ingen Joe Strummer & Mescaleros. Tipsa gärna om vad du anser hör hemma i var mans skivsamling.

Anonym sa...

Aha! En hederlig trad arr! :-)