tisdag 10 februari 2009

Tömd

Så har jag då rest mig från förkylningen/influensan som knäckte produktionsplanen. I två dar har jag knatat omkring på jobbet och varit helt slut. På lunchen gick jag ut med en jobbarpolare, han berätade samma sak, han var också helt färdig. Förmodligen handlar det om stresshantering. Båda har vi sedan i höstas gått omkring och oroat oss över jobb och framtid. Jag har sen innan jul haft övermycket att göra, han var ledig i nästan tre veckor över jul och nyår - men kunde inte släppa jobbet i tankarna. Sen fick vi beskedet om att vi blir kvar, jag sliter på, han också. Jag blir sjuk. När jag nu kommer tillbaka till jobbet upptäcker jag att jag är helt dränerad på energi. Huvudet funkar inte som det ska, och det som kommer ur händerna måste piskas fram. Semesterresan om en månad kan inte komma fort nog. Batterierna är tömda.

***

Ett tecken på min trötthet har den observante redan noterat; några inlägg den senaste tiden saknar något, vad?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar de inledande textraderna i de senaste inläggen. Men har man det läget du beskriver så kanske sångerna tystnar för en liten stund?
Var rädd om dig.

//NMJ

Sånger från nedre botten sa...

Snyggt och snabbt jobbat NMJ!
Tack, det tänker jag verkligen göra, jag ska till och med kosta på mig ett förklarande samtal med min chef.

MiP sa...

Take care... och sjung ut inför chefen!

Sånger från nedre botten sa...

YiP, vi jobbar på det.