onsdag 23 januari 2008

Lösta morgonproblem

"Can`t make myself forget about it
The way you seem to do
There`s only one regret about it
I can`t get through to you"


YES! Nu kom jag på vilken låt det var. I en halvtimmes tid har jag haft en fras, "I don't know", på repeat i skallen. Faktiskt lite irriterande. Särskilt när jag försöker knöka in frasen i The Beatles produktion. Men det var ju inte The Beatles, det var ju Big Audio Dynamite! Och låten, ja den heter föga förvånande just 'I don't know'. Den kommer från en av deras mest underskattade plattor, The Globe. Faktiskt den enda av deras plattor som jag fortfarande orkar lyssna på. Du kan säkert hitta den på en skivbörs för en tia, helt klart värt pengarna.

***

Jag och en kompis funderar på att dra till Berlin om en månad. Är det nån som har tips på bra och billigt boende någorlunda centralt? Det får gärna vara i ett trevligt område med bra tyska ölstugor som serverar klassiskt tyskt käk. Tips tas tacksamt emot på kommentarstråden.

8 kommentarer:

Feberfrossa sa...

Angående Berlin:

http://www.circus-berlin.de/

Sånger från nedre botten sa...

Tack Febern, det ser inte så tokigt ut, har du bott där själv?

Jah Hollis sa...

...then We take Berlin.
Jag har inte varit där sedan muren började falla samman. Men jag ska reka lite med folk som verkar ha klippkort dit.
Stan ligger ju faktikst väldigt nära Skåne.

Staffan B sa...

Åh. Ibland känns det som att man är ensam i världen om att ha brytt sig om de där senare BAD-skivorna. Fast jag tycker de tre första är bäst ändå.

Sånger från nedre botten sa...

Jah, då är det kanske dags igen? Tacksam för goda tips.

Staffan, The Globe blev min sista B.A.D-platta. Den efter var väl F-Punk om jag inte minns fel och den var riktigt jävla usel! Det smärtade mig att Jonsey gav ut den.

Feberfrossa sa...

Jag bodde runt hörnet på Lux11 när Cirkus låg på Rosa Luxemburg Straße, men det såg väldigt trevligt ut utifrån och nästa gång jag åker dit ska jag bo där. Jag vet att dom har flyttat sedan dess, men området är mycket trevligt och soft.

Anonym sa...

Tips på boende:
Ett bra och billigt boende någorlunda centralt. I ett trevligt område med bra tyska ölstugor som serverar klassiskt tyskt käk.
Lycklig resa.
Retas
Concrete Kid

Anonym sa...

det finns ett hostel som heter x-berger som ligger bra till och är riktigt billigt. i kreuzberg hittar du dels en hel del små ölstugor med förbittrade tyska medelålders män iklädda skinnväst som halsar öl från morgon till kväll (maten är varierande men definitivt billig), samt vad området egentligen är känt för, nämligen alla dönerställen. eftersom kreuzberg har förvandlats till en turkisk stadsdel hittar du dessa i i stort sett varenda gatuhörn. gott är det nästan alltid, och himla billigt.

ha det så kul!