torsdag 13 mars 2008

Gaphals

"Fuck it I love you, there you go
Three little words on a mobile phone"


Thomas Nilsson skickade över ett par bilder som han tagit. En av dem kan jag inte låta bli att visa. Den är från en spelning på rockklubben Ratz förmodligen nån gång kring 1984. Jag minns att det var fullt med folk och grymt svettigt och jag minns att mitt framför mig stod en gaphals och jiddrade större delen av giget. Extranumret avslutades med att jag var på väg att spräcka skallen på honom med basen. I stället åkte den i golvet på klassiskt rockmanér och gick i bitar. Tack och lov var det reservbasen och inte min vita Fender Precision. Det hade det inte varit värt.

Foto: Thomas Nilsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Picko, jag minns den där kvällen. Välkommen att följa min nedräkning mot stupet, easonline.se

JAH-Love

//E

Sånger från nedre botten sa...

Eas, stupet? Ser du ditt nya band som ett långsamt självmord? Då tycker jag att du bör lägga av.