onsdag 13 maj 2009

En märklig dag



"Do you know the way to San Jose?
I’ve been away so long. I may go wrong and lose my way.
Do you know the way to San Jose?
I’m going back to find some peace of mind in San Jose"

Jag vet inte om det är Snoddasvarning på den här låten. Jag hade bara melodin i skallen hela morgon, utan att komma på vad det var som snurrade runt i den mentala jukeboxen. Vid niotiden stod jag inte ut längre utan frågade jag min jobbarpolare om han visste var det var jag hade i skallen. Det räckte med en nynning för att han skulle knäcka låt, låtskrivare och artist. Märkligt.

***

Att Thomas Lövkvist skulle få behålla Maglia Rosa var ett fint önsketänkande. Tyvärr var motståndet bättre. Men han rullade ändå in som trea på dagens hårda etapp. En etapp som fick många favoriter att vika ner sig. Imponerande. En annan som imponerade var Fredrik Kessiakoff som rullade in som tia. Han har inte tillstymmelsen till lika bra stallkamrater som Lövkvist. Trots det har han avancerat bra i sammandraget de två senaste dagarna och ligger på en 24:e plats. Två svenskar med topp tio-placeringar på en bergsetapp har aldrig tidigare inträffat. Märkligt.

Inga kommentarer: