tisdag 12 maj 2009

Take the 5th!



"In every street and every station
Kids fight like different nations
And it's brawn against brain
And it's knife against chain"


Så var det bestämt då. Det blir ett gig. Planeringen är i full gång. Inbjudningarna har skickats iväg. Digitalt. Så gick det inte riktigt till senast vi lirade ute. Då var det flyers som skulle tryckas eller kopieras. Gör någon flyers idag? Bortsett från den där porrklubben vars tapplappar man kan se lite här och där i city.

Jag måste erkänna att jag drabbades av ett tvivel när jag satt där med facebookeventet klart och skulle skicka ut inbjudningarna; vem fan är intresserad av att se ett gäng gubbar lira trettio bast gamla punklåtar? Även bland mina vänner. Borde jag inte bespara dem plågan, hånskrattet och genansen? Jag satt där och tittade på vännernas profilbilder och kunde inte komma på en enda som jag trodde kunde tänkas vilja komma. Gick ut i köket och satte på te och samlade mod. Sen stänkte jag iväg cirka 100 inbjudningar.

6 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Men herre gud, hur kan du tvivla? Det finns ju inget vi längtar efter mer!

Sånger från nedre botten sa...

tssss (rodnar).

Thomas Nilsson sa...

Grymt!

Hade jag varit i Stockholm hade jag köat ett par dygn i sovsäck för att få ta del av detta.

Kör hårt!!!!

Martin sa...

Hoppas att det kommer info om spelningen här också längre fram för oss som ännu inte fastnat på Facebook (som att jag nu skulle lyckas ta mig iväg på konsert...).

Sånger från nedre botten sa...

Thomas, hade du varit i stan hade du inte behövt köa, du skulle ha fått ett alldeles eget backstagepass.
Martin, hur funkar din bloggcirkel, jag tänker närmast på mailadresser?

Ankan sa...

Jag vill också gå! (Om jag nu e ledig vill säga.)