måndag 3 december 2007

Skön helg

"But the wicked carried us away in captivity
Required from us a song
How can we sing King Alfa song
In a strange land"


T:s födelsedagskalas i lördags blev som vanligt lyckat med mängder av god mat och dryck och småkiv vid stereon om vilken musik som skulle spelas och lite spontandans till Jamie T. Mycket snack om musik blev det också, eftersom nästan alla hade en åsikt om vad som hamnade på skivtallriken. Jag tror att T blev glad för Joe Stummer-biografin. M hade bränt ned all sin samlade punk och gjort en fin box (modell cigarrlåda), men som vanligt varit snål med informationen; ingen låtlista. En sån miss och jag vet att jag inte skulle lira plattorna. För hur kul det nu än kan vara med gammal punk så vet jag att minst 90 procent är dynga som jag verkligen inte vill lyssna till. Det där med 90 procent dynga kan förresten gälla för vilken genre som helst. Gårdagen spenderade jag i sängen med korta undantag för inmundigandet av mat och dryck. Det var länge sen jag sov så mycket. Jag får väl tacka tv4+ för fotbollsmatcherna. Få saker är så sövande som publikljudet på tv-matcher. Och igår somnade jag till samtliga matcher.

7 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Vet du att Schytts gjorde en svensk version av Rivers of Babylon? Kommer du ihåg Babylon? heter den och låg etta på Svensktoppen och finns med på en skiva som heter Hålligång.
Det är nästan värre än att Boney M:s producent köpte låten för en spottstyver och gav ut sin förvanskade version och tjänade miljoner.

Sånger från nedre botten sa...

Jah, förklara en sak för mig; hur vet man sånt som att Schytts gjort en inspelning av Rivers Of Babylon och vilken platta den ligger på???

Ankan sa...

Jah, e det inte du som e "stor" motståndare av dansbandsmusik? Som SFNB säger: Nu får du allt förklara dig. Lyssnar du i smyg?

;D

Jah Hollis sa...

Det är som med Sfnb:s jukebox i skallen. Jag samlar på mig en massa värdelöst vetande som fastnar i skallen utan att jag vet hur det går till.
Jag har inte för inte varit med och blivit champion i pub-quizet i fyra årsfinaler.
Det är jag än så länge ensam om i hela världen.
Fast i det här fallet fick jag en del hjälp av internet. Och jag svär, jag äger inga skivor med Schytts.
Gud förbjude!!!

Sånger från nedre botten sa...

Ankan, vad säger du. Är det inte dags att ta en semester i Malmö och kolla in Schyttsplattorna och Gud vet vilka andra hemligheter som vi kan finna i skivhyllorna hemma hos Jah?

Anonym sa...

SFNB å Ankan.
Tala om när ni sticker.
Jag kommer med brorsans platta med Profilerna. Vi diggar "Bingo-Karin" hela natten medan jag underhåller er med anekdoter från Stadshotellet i Den Lilla Hemstaden.
"1000 ways to play Besame Mucho" - den ena värre än den andra..
Concrete Kid

Sånger från nedre botten sa...

Det låter...
.."räligt". Av nån anledning tror jag att man inte behöver ta med sig så många plattor, hem till Jah.