fredag 4 juli 2008

Sell Out

"You've done too much
much too young
Now you're married with a kid
when you could be having fun with me"


Jaha, så var han igång igen då, Teflonpannan Odell. Lycklig som ett barn över att ha "sålt ut" nåt igen. Men vilar det inte ett löjets skimmer över hela den här affären? Det statliga fastighetsbolaget, Vasakronan, säljs till ett annat statligt fastighetsbolag; AP Fastigheter. Men Mats ler och säger:

- Det är det verkligen inte. AP-fonderna har pengar som de ska placera. Staten har inte pengar att placera.

Och så lovar han intäkterna ska gå till allt mellan himmel och jord, från vägbyggen till pensionärer. Men först ska amorteringarna på statens lån betalas. Hur mycket som sen ska räcka till vägar, järnvägar och äldreboenden återstår att se. Hur äldreboendena blev en statliga angelägenhet förtäljer dock inte nyhetsrapporteringen. Men i Odells värld tycks allt vara möjligt.

***

Marathonmannen var inte bakis igårkväll när vi tog en liten tur ner till Flaten på cyklarna. Han försvann som en avlöning i backen upp mot Hellas. Sen satt han utanför korvkiosken i Älta och väntade vänligt in mig när jag kom flåsande. Vi avslutade med ett par Staropramen på nån uteservering i Hammarby innan vi skiljdes.

***

Det är lite trist att inte få se Gustav Larsson i Touren. Jag tror nog att han hade gjort bra ifrån sig där också.

***

Marathonmannen blev inte alls besviken över att slippa bråka med min dator i kväll. Mycket märkligt.

***

En del tycker att cykling är en fjollsport. Ta ett titt på klippet och fundera sen på om du själv skulle våga delta i ett lopp. Vilket som helst.



***

I morgon blir det först några mil runt Södertörn, sen ska jag och Marathonmannen bänka oss i en soffa och se första etappen på Touren med några riktigt goda bärs. Vad du än gör, ring mig inte mellan 14.45 och 17.00. Jag kommer inte att svara.

6 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Var i cykelaffären för någon dag sedan och blev jättesugen på att köpa en annan cykel än min tanttransport, nu har jag sparat dom pengarna! Tackar.

Sånger från nedre botten sa...

Vassego.

Jah Hollis sa...

Jag tror ärligt Mats Odell är lite bakom flötet. Men han tror inte att vi fattar det. :-)

rocky sa...

jga föredrar bergsetapperna när dom öppnar upp tröjan.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jepp, jag tror också att MO är bakom flötet.

Sånger från nedre botten sa...

Clive, du måste ha hatat de två första etapperna då som gått i regn och blåst och inte en enda öppen tröja. För din skull hoppas vi på minst 35 grader och knallblå himmel när de tar sig an det första berget på söndag.