torsdag 10 juli 2008

You Get Under My Skin

"I always flirt with death
I could kill, but I don't care about it
I can face your threats
Stand up tall and scream and shout about it"


Jag vaknade av en mardröm i morse. Den var allt för hemsk för att berättas. För att du ska förstå räcker det med att jag säger att du aldrig skulle vilja drömma den. Aldrig nånsin.

Jag somnade om och vaknade en halvtimma senare av att klockan ringde. Mardrömmen hängde kvar som en kvarnsten runt min hals. När jag sköljde ur mokabryggaren fick jag tack och lov Only Ones 'Another Girl, Another Planet' i huvudet. Den är kvar där än. Tillsammans med mardrömmen.

Om du aldrig har hört Only Ones 'Another Girl, Another Planet' är det dags att du gör det nu. Ljudkvalitén är kanske inte den bästa, men låten är det inget fel på:



Och så hoppas vi att Thomas Lövkvist hänger i idag.

7 kommentarer:

Mikael K sa...

Ja, den låten är fantastisk och fick igång mig på samma sätt som Teenage Kicks en gång gjorde.
Och. Omly Ones borde vinna i längden. Över maran, alltså.

rocky sa...

den har ju varit vinjett till någon dålig 3 säsongs sitcom, vilken har jag glömt.

Sånger från nedre botten sa...

Ah,Teenage Kicks! Superb låt.

Clive, inte ett allt för ovanligt öde; sitcoms eller reklam. Skitsamma, det svänger katten.

rocky sa...

Fast jag älskar ju sitcoms, även dom som är dåliga. Det är en av mina många laster...

Jah Hollis sa...

Jag hade en gång i tiden en samlingsplatta med bland annat både Another Girl, Another Planet och Teenage Kicks på.
Sedan minns jag att det var någon låt med Elvis Costello också, kanske I don´t Wanna go to Chelsea.
Möjligen var en annan höjdare, The Sound of the Suburbs med The Members med. Men jag är inte riktigt säker.
Någon som kan ha en aning om vad det är för skiva? Jag vet inte ens om jag har den kvar nere i källaren.

Mikael K sa...

Jah, låtarna är med i filmen That summer från 1979. Jag har aldrig sett rullen, men hade plattan.

Jah Hollis sa...

SM: Tack för det klockrena svaret!