söndag 2 november 2008

Blood & Chocolate


"All of my love
All of my kissin'
You don't know
What you been a missin"

Rastlöst melankolisk. Om man kan vara det är jag nog det. Kanske har det att göra med att dottern är på andra sidan Atlanten med sin mor och sin plastfamilj. Kanske beror det på annat. Det hjälpte inte ens med att jag tog en mikrotur på Surlyn idag. Vädret var perfekt för en längre tur. Men den lilla skräprundan jag tog räckte lagom till att en liten knäkänning gjorde sig påmind. Inte så att det gjorde ont, men ett första symton. Högst irriterande.

Den rastlösa känslan dominerade även fredagkvällen då jag träffade ett gäng gamla punx. Det var trevligt och alla var snälla och fina trots att några blev lite lalliga. Men jag kom liksom aldrig till ro i situationen och efter ett par timmar gjorde jag en Houdini och åkte hem och stekte fiskburgare till nattamat.

ölfronten har det varit dyra, men goda dar.OT hade de i fredags Oppigårds Indian Tribute som gästöl. Jag drack den på ölmässan och jodå, den står sig. Sen kanske det inte är världens smartaste trick att starta kvällen med den, för den är kraftig och smakrik. Jag har även hittat Oppigårds starkporter på bolaget. Den är inte gratis, för att uttrycka sig milt, men om du köper den får du mycket porter för pengarna. Samma sak är det med Brother Thelonius, en ale på blygsamma 9,4 procent. Stor arom, men trots procenthalten ingen spritsmak som slår igenom. Brother Thelonius är kanske inte bärsen du ska ta med dig en hel påse av om du ska på middag. Men en kan man alltid ta fram till desserten. Den funkar bra till choklad.

4 kommentarer:

Tantaugusta sa...

Så det är fler är jag som leker Houdini? Tycker det är kanonskönt jag... Lite Postkodmiljonären och ett glas vin - kan en fredagkväll vara bättre? :)

Sånger från nedre botten sa...

Om frågan var ironiskt ställd, nej.

Ankan sa...

Högst irriterande att jag kommer att ställa av min ögonsten över vintern.

Sånger från nedre botten sa...

Spinn, Baby, spinn! Själv tänker jag gå på ett spinningpass (mitt första nånsin) under dagens lunch.