söndag 11 mars 2007

För det ordnar sej

"Det kommer ordna sej/det gör det alltid/Jo det löser sej/så brukar allt bli/det kommer fixa sig tillslut/finns inget tvivel om/fast nu känns skiten sur och flera mil ifrån/det ordnar sej..."

Bakis. Två timmar kvar till att jag ska vara en glad skit som tränar ett gäng underbara småtjejer i fotboll (Jo det löser sej). Det blev som vanligt vardagsrumsdans efter middagen igår. L:s flickvän tittade storögt på när fyra gubbar jazzade runt som glada gazeller sjungandes med i If You Got the Money. M lagade en riktigt god kyckling, när han egentligen skulle lagat en Boeuf Bourguignon, men glömde köttet på jobbet (det ordnar sej).

Vardagsrumsdansen gjorde att jag missade större delen av första halvlek av El Clasico. Det jag såg sen gjorde mig inte särskilt glad, Barca lirade räddhågset och stillstående (igen). Real var lite mer på bettet. När de sen gjorde 2-3 trodde jag rullgardinen gått ner. Men Messi, som säkert får en staty på La Rambla till sin ära efter gårdagens match, tryckte till slut in kvitteringen (det kommer fixa sig tillslut).

Har irriterat mig på gitarr-riffet på Timbuktus Det löser sej. Har försökt lista ut var det kommer från. Orkade inte klura längre , så jag ringde B som snabbt svarade: All Along the Watchtower, fast långsammare.

1 kommentar:

Unknown sa...

Har också försökt lista ut vart riffet kommer ifrån, stort tack för att man äntligen fick veta =D