tisdag 20 mars 2007

The Song Remains the Same

"Att va som fotomodeller e're de livet gäller?
Gå å hålla in magen hela djävla dagen de inget för mej"

Ännu en morgon med Sabinas sjätte sång. Nåja. Jag har inget mot längre förhållanden. En som igår avslutade ett längre förhållande var Thom Åhlund, andretränare i Bajen. Han gjorde det med orden: "Mitt beslut bygger på hur hela Hammarby fungerar, hela bolaget." Intressant ordalydelse; "hela bolaget". Jag vet att jag är gammaldags, men han säger inte "klubben", han säger "bolaget". I dagens rosa pratar även a-lagsläkaren Johan Leandersson ut efter att han fått sparken på lösa grunder, fått hjälp av facket och nu fått jobb med juniorerna och HTFF. Nu kommer drevet aktivt förmedla bilden av en klubb i total kris. Om det är det eller inte har jag ingen anning om, men gör ändå en parafras på Hamlet: There's something rotten in the state of Bajen.

Och nej, jag följer inte strömmen. Den här känslan har jag tyvärr haft i flera år nu. Trots tabellplaceringarna. Och det smärtar mig.

En annan som pratat ut är Kristina Axén Olin. Hon gör det i dagens Svenskan. Och snacka om att the Song Remains the same: Hennes mål är att skatterna i Stockholm ska bli lägst i landet. Och hennes paradfråga mot regeringen: Att Stockholm själv ska få bestämma socialbidragsnivån. Jag är säkert jättecynisk, men varför får jag för mig att Kristina inte vill höja socialbidragen, utan sänka dem långt under vad riksnormen säger? Det finns inget vidrigare en ett leende klasshat.

Inga kommentarer: