måndag 12 mars 2007

Random

"A good one dj play the record on man/da-dee-doo-da-da-dee-da-doo-dah/If you don't know where you goin' stay clear of my trail/Just idag e jag stark, just idag mår jag bra..."

I morse hackade jukeboxen hej vilt på random. Tre fyra låtar drog in och ut ur varandra. Samtidigt ville jag vara kvar i drömmen; i T:s second hand-affär, kanske skulle jag äntligen hitta den där rocken som jag letat så länge efter.

När jag väl fått fram frukosten fortsatte jukeboxen hacka. Hade S inte legat och sovit så sött skulle jag överröstat kakafonin med en av låtarna för att på sätt förtränga röran. Trots att det gått två timmar sen jag steg upp fortsätter den med oförminskad frenesi.

Ännu några timmar senare har kakafonin äntligen upphört. Förmodligen för att jag rensade skallen med If You Got the Money.

Gårdagens fotbollsträning med tjejerna gick mot all förmodan ganska bra. De var också lite trötta, de hade väl suttit uppe för länge och glott på armhålan Salo kan man tro. Det var betydligt knepigare att motivera mig till att gå på den egna söndagsfotbollen. Tröttheten efter lördagen satt i, kryddad med pizzamättnad. Men som vanligt blev det kul, även om vi bara var sex stycken som lirade nån form av hockeyfotboll, med små mål. Min kondis är fan i mig under all kritik: Jag pallade en timme, sen var jag helt slut.

Jag pratade med R, det planerade sista avskedet av Hatte blev inställt. Jag vet inte om jag tycker det är skönt eller inte. Varför denna förbannade rädsla för döden och känslorna kring den?

Inga kommentarer: