lördag 17 mars 2007

Trash

"Trash, go pick it up, take them lights away
Trash, go pick it up, don't take your life away
Trash, go pick it up, the doctor take my knife away"

Ah, det som började så bra. New York Dolls Trash i den mentala jukeboxen. Yes! Kan knappast bli bättre start än så. Men så gick jag ner i tvättstugan. Ridå. Den som påstår att bostadsrätt är den ultimata boendeformen eftersom alla tar mer ansvar för sin närmiljö har nog aldrig satt sin fot i föreningarnas tvättstugor. Fick börja dan med att göra rent efter mina kära grannar som av nån anledning fått för sig att deras tid är mer värd än min. Efter en sån start var det inte tal om att ändra några morgonvanor. Ilskan puttrade i kapp med mockabryggaren. Ciggen på balkongen efter första baljan java var därför en nödvändighet för att inte ultravåldscener ala Clockwork Orange skulle utspela sig i huset där jag bor.

"And please don't you ask me if I love you
If you don't know what I'm doing

What you know is,
Trash..."

I Svenskan berömmer ledarsidan den moderatstyrda majoritetens skattesänkningar i Stockholm; det är sååå bra att medborgarna får mer pengar i plånboken. Cut. Ny scen: I Fruängens skola skär man ner på stödpersonal. Den nya kuratorstjänsten ryker snabbare än man kan säga skattesänkning. Jag antar att logiken är att föräldrarna själva ska stå för kostnaderna när skolan misslyckas agera mot mobbing.

"Trash, pick it up, the doctor take them all away
Trash, pick it up, don't take my knife away"

Inga kommentarer: