torsdag 1 maj 2008

1 maj, 1 maj varje sliten kavaj...

I år skulle min mormor ha fyllt 98 bast om hon hade varit livet. Men det är hon inte. Hon lämnade in när hon hade förvissat sig om att jag var en hyfsad farsa och att det inte var nåt fel på min dotter. Ett av våra sista möten gick jag upp och hälsade på henne solo. Då tittade hon förbi mig och frågade: -Var är M? När jag svarade att hon var hemma försvann hennes blick inåt. Sen hade vi inte så mycket och säga. Det syntes att lågan inte längre fanns där. Hon hade tröttnat. Tack och lov dog hon en kort tid därefter.

***

Hela dan har jag haft Arctic Monkeys 'Fake Tales From San Fransisco' i skallen. Fråga mig inte varför. Första gången jag hörde den tyckte jag att den var för mycket The Jam. Nu gillar jag den nog. Tror jag.

Inga kommentarer: