måndag 28 april 2008

Gravöl


"Jag kommer inte älska dig
för resten av livet
Vill inte leva med tungan hängades utanför
och tycka synd om mig själv"

Det blev ingen fotboll igårkväll heller. Det är nog dags att runda av. Ställa undan pjucken. Passa bollen vidare. Det blev åtta år av social fotboll. Social fotboll går ut på att lira boll ett par timmar och sen gå på krogen och snacka skit ett par timmar. Kanske åka till Barcelona, Lissabon eller nån annan stad för att kolla in fotboll. Ofta har det varit kul som fan, ibland bråkigt och högljut, sällan tråkigt. Jag har fått några nya vänner och några nygamla som jag inte hade umgåtts med på år och dar, men som gillade idéen och hängde på. Lägger vi ned nu kommer en del av dem att försvinna, andra inte. En del av dem som försvinner kommer jag att sakna. Andra mindre. En eller annan kanske följer med Marathonmannen och mig ut på landsvägarna. För det är nåt speciellt med att ägna sig åt nån idrottsaktivitet tillsammans och sen sitta och gagga på en krog. Ölen blir godare och vännerna vackrare. Låter det romantiskt? Tja, kanske det. Men så är det faktiskt.

4 kommentarer:

Ankan sa...

Varför sluta? För dålig uppslutning ellä?

Sånger från nedre botten sa...

Jepp, folk börjar prioritera annat på söndagarna och flera går långtidsskadade. Trist.

Ankan sa...

Ja onekligen, vilka tråkiga "jävlar".

Sånger från nedre botten sa...

Jo, det är lite trist att de skadade inte kommer, jag har lättare att snurra upp en enbent på läktarn än tvåbent...