fredag 12 september 2008

Alla goda ting är tre

Det var kanske lite mer utmaning i mitt liv som behövdes för att saker och ting skulle ramla in. Efter en grymt högeffektiv förmiddag, trots nån timmes nervdarr efter att ansökan gått iväg, och ett par rappa timmar efter lunch bestämde jag mig för att ta ut komp. Stack till Sportson i Kurvan och hämtade Surlyn som har blivit löjligt fin med sina nya delar. Passade på att köpa cykeldpjuck med tillhörande pedaler samtidigt. De nya växlarna funkade utmärkt. Väl hemma gick jag och fiskade ut, ett par månader försenat, paket från Portland med min schuckra höstkollektion cykelpaltor, bestående av ett stycke lammullströja (100% lammull) och ett par cykelbudsbyxor. Ordet, Freewheelin, på cykeltröjan är naturligtvis inspirerat av Bob Dylans platta från 1963. 1963 är förövrigt en mycket god årgång. Du borde prova den nån gång. Hemma låg också mitt paket från Ginza med Babyshambles, The Who och Dirty Pretty Things. Kort sagt; en bra dag.


6 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Fast, det där var väl lite mer än tre?

Sånger från nedre botten sa...

Ett paket med cykelkläder, en ombyggd cykel och ett paket med skivor. Ren och skär valstakt.

Jah Hollis sa...

Å vilken The Who var det då?

Sånger från nedre botten sa...

My Generation, eller ska jag skriva din?

Jah Hollis sa...

T-t-t-talkning b-b-bout My Generation.
Var det deluxeutgåvan med en massa extramaterial då?

Sånger från nedre botten sa...

Jepp.