söndag 15 juli 2007

Bakfylle-TV


"And then the nineteenth hour was falling upon Desolation Row
Some outlaw band, had the last drop on the go
Let's siphon up some gas! Lets get this show on the road!
Said the coma girl, to the excitement gang
Into action , everybody sprang
And the oil drums were beating out, dulang, dulang"


Igår orkade jag inte skriva en rad eftersom jag kvällen innan var ute med en gammal vän. Det verkar som om Strumpan har beslagtagit jukeboxen, igår var det återigen 'Long Shadow' och idag en av hans absolut bästa låtar; Coma Girl. Han får gärna fortsätta hemsöka mig ett tag till.


***

Jag har alltid hävdat att backhoppningen från Garmisch på nyårsdan är världens bästa bakfylleprogram, särskilt när det är dimma. Men igår ändrade jag mig, det är faktisk Tour de France. Oftast tar det några timmar innan nåt händer, att några försöker sticka iväg, men det är sällan nåt att bry sig om. Ty vill klungan äta upp utbrytarna, ja då gör dom det. Förutsatt att det inte är en bergsetapp. Och det var det igår. Helt otippat vann Linus Gerdemann inte bara etappen, han tog dessutom över den gula ledartröjan. Klättringen upp för berget var perfekt underhållning när jag så sakta började komma till liv och när Gerdemann lämnade Dmitriy Fofonov efter sig blev det riktigt spännande. I studion tyckte Anders Adamson och Roberto Vacchi att Gerdemann tog ett felbeslut och att han nästan var dumdristig, men det var han inte. Han vann över den lilla klungan med favoriter med 3 minuter och 38 sekunder. Frågan är om Gerdemann kommer att kunna behålla den gula tröjan. Efter gårdagens otroliga körning lär han nog inte vara så pigg i benen. Dagens bergsetapp ser ut att vara riktigt skitjobbig, med tre kategori 1 stigningar (de värsta). Tyvärr lär jag inte få se det live. Dottern har nog andra planer. Så det får bli sammandraget sent ikväll i stället.

2 kommentarer:

Markus F sa...

Jag och Anton var på Norrmalmstorg och kollade på storbild. Ganska OK för en bakfull lördag. Men jag hade oppats att Vacchi skulle vara där.

Sånger från nedre botten sa...

Är du inte för gammal för autografer?