måndag 9 juli 2007

Ibland är jag också ute och cyklar

"Måndagen är fjärran den finns bortom bergen
Där skuggan från skorsten är hundra meter lång"


Jag vet inte om det var ölen igårkväll eller vad det var som gjorde att jag sov oroligt. Men en dröm var rätt kul; jag drömde att jag var tillbaka i Hässelby gård och skulle testköra en racercykel. Jag tog fart efter en tjej som jag såg svänga upp på Astrakangatan, tänkte kolla om jag hann ikapp i uppförsbacken och det gjorde jag och det var en fröjd att flyga upp för backen och förbi damen. När jag kom upp till krönet var all asfalt uppriven och låg som en storr barriär framför mig så det var bara att stanna och då kom tjejen ikapp och bad mig hålla hennes cykel medans hon skulle fixa nåt. Sen vaknade jag. Somnade om efter lite vattendrickande och vaknade nån timme senare av nästa dröm som var ett gräl med S. Hon är skitjobbig att gräla med oavsett om jag drömmer eller är vaken. Så det var inte så konstigt att jag vaknade och satte på tv:n för att lugna ned mig och bli trött igen. En repris av Mythbusters på Discovery gjorde susen och snart sov jag igen. Sen vaknade jag ytterligare en gång, men av vad? Det har jag ingen aning om.

Det känns som om det här kommer att bli en lång dag.

En vecka kvar till semester.

Idag såg jag en annons på en Miyata racer för 1500 spänn. Hmm.

2 kommentarer:

Ankan sa...

Ja, lite alkohol i kroppen brukar kunna göra att man drömmer de mest skumma saker. Man somnar snabbt men sover oroligt. Men det är det ju värt?!

Sånger från nedre botten sa...

Inte alltid...