söndag 13 april 2008

Självporträtt 2008 04 13


"Well, say you're not 'cause when I'm gone
You'll be callin' but I won't be at the phone"

Trots att Billy Bragg, ensam med telen, var i sitt esse igårkväll är jag som ni ser moloken idag. Nej, det har inte med att göra att det blev efterfest hemma hos B eller att jag inte var hemma för ens vid 4-rycket, inte heller med att jag bara sovit sex timmar. Utan skälet är väldigt enkelt: Eurosport. Jag vet inte varför, men jag tycker mig ha sett en reklamtrailer om att de skulle visa Paris-Roubaix idag. Hela. Inte bara den patetiska timme som nu står på tablån. Misstanken stärks när jag läser Anders Adamsons presentation av loppet på Eurosports hemsida eller när de presenterar klassikerna och det står föjande: "Paris-Roubaix: sänds 13 april, direkt". Men det är klart att det kan ha varit fråga om missuppfattning eller rent önsketänkande från min sida. Live kan ju i det här fallet betyda att vi får se prisutdelningen. Nu vill Eurosport i stället att vi bänkar oss framför nån aptrist motorcykel-gp-tävling hela eftermiddan. Som om det inte redan var inflation på alla motorprogram som visas. Nej, Eurosport, det här är faktiskt en mindre skandal. Inte bara för att jag är bakis och vill se cykling. Paris-Roubaix är en klassiker och bland de tuffaste dagsloppen som finns på cykel i Europa. Underlaget, bland annat 52,7 km av den sämsta pavén (kullersten), gör loppet mer oförutsägbart än de flesta andra. Jag hade sett fram emot en dag i sängen softandes till loppet med Roberto Vacchi och Anders Adamsons kunniga guidning. Nu återstår bara städning och de andra sysslorna som jag har förträngt.

4 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Har du inte TV4 Sport så att du kan se Slaget om Vångavallen: TFF mot MFF.
:-)

Sånger från nedre botten sa...

Jah, det måste vara nåt tjall på ledningen, ditt inlägg är så otydligt att jag inte riktigt kan läsa vad du har skrivit.

Din vän sa...

Skön bild. Kan det vara en slags bild på genomsnittsbloggarna också?
I vilket fall: din blogg är en av de jag besöker mest, även om jag inte lämnar kommentarer så ofta.
Tänkte säga det eftersom det är blogguppskattningsdagen.
http://bloggtidningen.se/2008/04/14/blogguppskattnings-dagen-over-hela-varlden-hang-pa/
mvh
RS
kulturbloggen.com

Sånger från nedre botten sa...

RS, tack för ryggklappen den kändes bra efter en tuff vecka. När det gäller bilden, tja kanske, man har ju läst en och annan ledsen blogg.