tisdag 8 april 2008

Överskott och röda siffror

"I shot, shot, shot you
I shot you down"


Härom dan publicerade Svenskan en debattartikel signerad Kristina Axén Olin som kortfattat gick ut på att om lagen hade varit annorlunda hade hon kunnat betala skatteåterbäring till Stockholms invånare. Just nu toppar artikeln Stockholmsnyheterna. Den som inte bara är intresserad av vad Kristina (tydligen kallad Kicki eller Kikki, oklart med vilken stavning, av närmast sörjande bloggare) tycker och tänker utan scrollar ner hittar en annan artikel som kanske förklarar en del av Kristina/Kicki/Kikkis överskott. Rubriken lyder: Pressad äldreomsorg.

***

Jag lyssnade på Pauline Murray & Invisible Girls i fredags eftersom refrängen på Kate Nashs 'Mouthwash' påminner om nåt från Pauline Murray & Invisible Girls platta. Jag gjorde ingen grundlig undersökning, en Jameson eller två satte stopp för den, så jag tänker inte berätta vilken låt det är. Och idag vaknar jag med Pauline Murray. Kul.

***

Undrar om Charlie log när han vaknade i morse.

***

Jag har förresten fått mejl från Blockheads gamle pianist/organist, Mickey Gallagher, han vill att jag ska tjacka en Rolex. Hade han erbjudit mig en Blockheads-klocka hade jag kanske följt länken, men en Rolex till en som aldrig använder klocka. Nej du Mickey, det går bort.

Inga kommentarer: