tisdag 1 april 2008

Tandlösa analyser

"King Tubby is da dub played master
Scientist is a di apprentice master"

Idag hyllas Mats "Teflonpannan" Odell i tidningarna för att han lyckades få ut så mycket pengar på försäljningen av Vin & Sprit. Vad de här "analytikerna" tycks glömma bort är att regeringen säljer en kassako som årligen renderar gigantiska vinster till staten, i år 800 miljoner. Min fråga till dessa "analytiker" är var de kan hitta en lika lönsam och säker intäkt till statskassan som Vin & Sprit. För en sak är säker: 55 miljarder försvinner snabbt, när man har för avsikt att sänka skatterna.

***

Sen nyheten om Mikey Dreads död har jag tagit fram hans plattor och lyssnat en hel del på World War III. Och i morse kom belöningen. Med Mikey Dreads Jumping Master ringande i öron var det nästan kul att stiga upp. Mindre roligt var att bege sig till tandläkaren. Nu är jag en tand och tusen kronor fattigare. Tack och lov var det bara en visdomstand.

Apropå tänder, är det nån som kommer ihåg våren 2006 när de borgerliga partierna vred en ordentlig tandvårdsreform ur händerna på socialdemokratin. Det var ett tag rena rama chicken rejset i överbudspolitik. En dag som idag är det inte utan att jag undrar vad som blev av alla löftena.

5 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Blev du mer eller mindre vis av att bli av med visdomstanden?
Och jag hävdar fortfarande att mannen hette Mikey Dread.
Han talar ännu till oss från sin hemsida:
www.mikeydread.com/homex1.html

Sånger från nedre botten sa...

Vis? Jag kände mig lite vissen efteråt, men det kanske inte räknas.

Mikey Dread har väl alltid hetat Mikey Dread, eller?

Sånger från nedre botten sa...

..när han inte hette Michael George Campbell, vill säga.

Din vän sa...

Vore jättekul om du ville hänga på den här utmaningen:
http://kulturbloggen.com/?p=3366

mvh
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Dagen efter ditt inlägg presenterades tandvårdsreformen, Hägglund måste ha tagit intryck ;)