lördag 28 april 2007

Dagens musiktips


"Now they’ve gone and left us
And we’re not here
Just the ghosts of the people they once held dear
We’re an army around the country, we’re all stuck in our rooms
It takes a lot of desperation to make a move"


YES! En hel natts sömn! Förvisso bara fem och en halv timme, men ändå. Barnen sover (jag har lånat en unge till), vilket innebar att morgonfikat och tidningen kunde inmundigas i lugn och ro. Inte ens rubriker som vittnar om att regeringens miljöpolitik suger (sorry, Svenskans nätupplaga suger också, därför blir det en länk till konkurrenten) kunde få mig ur balans.

***

Hade jag varit barnledig i kväll vet jag var jag hade varit. Har ni fortfarande inte lyssnat till den här låten, vänta inte, gör det nu. Har ni inget att göra ikväll, dra då dit och berätta sen för mig om det var så bra som jag misstänkar att det kommer att bli. Eller förresten, gör inte det, sug på karamellen själva, jag vill nog inte veta vad jag missar.

***

Titelspåret, Savane, på Ali Farka Toures sista platta är nog låten som Manu Chao har velat göra i tio års tid. Förmodligen förra årets bästa låt i alla kategorier. Tyvärr hittar jag ingen länk till den, men ni som fortfarande inte hört Ali, kolla in det här så får ni en känsla av det handlar om. På mäklarspråk säger man väl att studion har en öppen planlösning men med ett visst renoveringsbehov...

***

Nu är tjejerna vakna och då måste jag serva dem med the och mackor.

***

Enjoy yourself!


Ps. Låttexten har inget med bilden att göra. ds

4 kommentarer:

Ankan sa...

Malcolm Middleton. Får mig nästan att börja dansa. Jag har hört den inann, men fastanade inte för den då.

Sånger från nedre botten sa...

Har köksdansat lite till den. Men håll med om att den växer och att du börjar förstå varför jag vaknat med den i huvudet ett par mornar.

Ankan sa...

Innan och fastnade. Shit vad stavfel. Visst växer den, men inte tillräckligt.

Jah Hollis sa...

Ali Farka Toure och Ry Cooder: Talking Timbuktu. Inte så dum den heller (ett riktigt understatement där!):
www.rykodisc.com/
Catalog/Dump/rykoalbums_451.asp