tisdag 10 april 2007

En hel natts sömn

"Do you talk in the middle of Seinfeld Do you read more than two books amonth
Do you get racist or sexist when you’ve had a few Is it fine
if I make more money than you"

The Quiz, Hello Saferide


Första natten sedan den 24 mars som jag sovit utan att ha vaknat ett flertal gånger. Att slå upp ögonen och se siffrorna på dvd:n glimra 05.55 samtidigt som ovanstående låtsnutt satte igång inne i jukeboxen var en sån tillfredsställande känsla att jag genast gick upp och lät mockabryggaren sjunga en gospel i köket. Trots att det egentligen var tjugo minuter kvar tills att väckarklockan skulle ringa.


Idag är det allsvensk avspark. Det som har varit hittills var bara taskiga förspel. Även om vissa resultat var roligare än andra. Är kluven till om jag se matchen på Instabil eller ej. Endast i fotbollssammanhang är jag skrockfull och jag kan inte minnas när jag såg en match på Instabil då mitt lag vann. Oavsett om det gäller Bajen eller Barca. Samtidigt borde chansen vara större att oturen vänder för varje gång jag går dit. Eller inte.


Engelsmännen har en skruvad syn på barn. I mördarens spår framställdes alla tonåringar som känslokalla beräknande ständigt sms:ande aliens. Trots det var en del skådespelarprestationer så lysande att tv:n fortfarande glödde när jag åkte hemifrån. Helen Mirrens blickar blir det svårt att putsa bort från rutan, de är nog för evigt inetsade där.

Inga kommentarer: