måndag 23 april 2007

Social Club

"Bryt inte ihop nu, du är bara en av alla människor jag drömt om"

Jag gjorde ett korkat test i DN (scrolla ner lite) och fick följande resultat: "Urstockholmaren. Shit alltså, du är så Stockholm att man blir rädd." Och på frågan vilken stadsdel jag är blev jag, hör och häpna; Kungsholmen!?? Skumt, jag har ingen som helst relation till Kungsholmen. Jag har aldrig bott där, aldrig polat med nån som bott där och jag har inte heller jobbat där och inte heller haft det som mitt naturliga hang out. Konstigare blir det när vi kollar in supportertestet. Det måste absolut vara riggat. God damn, galningarna fick mig till gnagare...

***

Det är lite trist med vårat söndagslag, när det funkade som bäst var vi kring 14-16 som kom upp på Brännkyrka för att lira boll i sol, snö, regn och drivis. Igår var vi sex som var där i tid, varpå P skadade sig när han försökte finta mig på uppvärmningen. Sen kom ett gäng släntrande utan att vara ombytta och några kom när vi beslutat att stå över dagens träning. Ok, många har fått barn, men det är ingen ursäkt. Två av oss som startade söndagslaget hade barn. Vi startade laget för att hitta en oas fyra timmar i veckan; en social klubb där vi lirar lite boll och går och tar några öl och snackar musik, politik och relationer efteråt. Jag tror att det är viktigt att ha den typen av oaser i tillvaron; ett nätverk som träffas en gång i veckan och gör nåt tillsammans och sen sätter sig och pratar vitt och brett om högt och lågt. Vi behöver alla sociala ventiler vi kan hitta i dagens indivdualiserade samhälle.

***

Villa Real-FC Barcelona 2-0. Varför är jag inte förvånad? Hade Barca satt sina chanser hade det resulatet blivit 2-6. Men det gjorde dom inte. Nåja, det gör ju inget om åtminstone en europeisk liga är lite spännande, det kan vi bjuda på.

***

I morgon är det derby och min känsla säger mig att...
..nej, jo, nää.

Det som talar för en Bajenseger är Norlings uttalande: "I min värld finns tre lag som är viktigare än de andra att besegra - Djurgården, Göteborg och Hammarby i nämnd ordning".

***

Förresten, ytteligare tips från Mojo-plattan: The Draytones, Keep Loving Me, är juste skrammel och Malcolm Middletons A Brighter Beat är en grymt bra poplåt. Båda är nya favoriter.

Inga kommentarer: