fredag 13 april 2007

Waiting for the Big Sleep

"Du skjöts i bitar, jag kanske gled emellan"

Hopparen återkom i natt (han hade självklart ett namn, men här får han gå under epitetet hopparen). Jag minns inte riktigt på vilket sätt han dök upp i natt, eller för den delen vad han gjorde där. Jag tror att det var under nåt av alla vaknanden som han kom smygande. Det är märkligt hur minnet spelar en spratt, hans ansikte och hårfärg blir otydligare och otydligare.

Vad jag gör på jobbet idag har jag ingen aning om, nån annan, nån smartare, hade sjukskrivit sig. Men nån perverterad form av arbetsmoral säger att jag måste bli klar med ett par saker innnan jag kan gå hem och lägga mig så att jag åtminstone kan va en någorlunda fungerande farsa när jag hämtat dottern på fritis.

Min största längtan just nu är en natts ostörd sömn. Tack.

Inga kommentarer: