onsdag 25 april 2007

Fusk

"Now you’ve gone and left me and there’s nothing here
But a tenner in my pocket and a fridge full of beer"


Låtcitatet är fusk. Det fanns ingen låt i huvudet i morse. Det var tomt. Först efter att jag lirade fyra låtar från Mojos Made in Britain 2007 för dottern hackade jukeboxen sakta igång, men strömmen dog. Men under promenaden hem från M:s skola började sångmelodin till A Brighter Beat mala i skallen. Jag gillar verkligen videoversionen bättre än den som är på plattan, det onödigt långa introt är borta och det är mer pang på. M tyckte Noisettes sångerska var lite för gapig och om The Draytones sa hon, "jag förstår att du gillar det här, för du gillar ju rock". Och tänk om det var så enkelt; lite slammer och världen blev genast en bättre plats.

***

Under promenaden gick jag och klurade på vad jag skulle skriva. Tänkte att jag skulle fortsätta med politiken och kommentera miljöpartiet och vänsterpartiet idag. Förklara varför jag inte längre är med i det senare och varför det är uteslutet att gå med i det förra. Men nej, jag har inte längre nån lust. Det får bli vid ett senare tillfälle. Jag är ordinerad av min läkare att bara ägna mig åt lustfyllda saker (sex någon?) och då går tankar på vänsterpartiet fetbort.

***

I stället ägnar vi oss åt fotboll. Och nej, jag tänker verkligen inte på nån svensk match som jag inte såg, men försökte höra, som jag ruttnade på och nej, inte av de skälet. Nu är jag så funtad att jag grejar inte radiosporten, jag vill se själv, skapa min egen bild av matchen, inte höra nån annans bild. Därför har jag inget att säga, mer än att jag inte är förvånad. Men du, ta nu en paus från mig, klicka på namnet: Paul Scholes. Njut. Det är så förbannat snyggt. Kan Man U nu bara hålla i det här slipper jag se en av mina mardrömsfinalister boka resa från Milano till Champions Leaguefinalen och det vore ju skönt.

Inga kommentarer: