onsdag 11 april 2007

En Lidnersk knäpp

"Oh this is definitely all for you"

Spanien utslaget från Champions League och kvar är tre engelska lag. Vem trodde det i höstas? Att Chelsea och Milan är kvar uppfyller alla mått på lagen om alltings jävlighet. Egentligen hatar jag nog inte Chelsea och Milan så mycket som jag hatar deras ägare. Det skulle inte förvåna mig om de två lagen hamnar i finalen, vilken mardröm. Men samtidigt; om United spelar som de gjorde igår ser jag inte hur något ska stoppa dem från att ta hem den rysligt fula pokalen. Fast frågan är om det inte var en kollektiv Lidnersk knäpp som drabbade dem. Det är nog inte möjligt att upprepa gårdagens bravad en gång till under samma turnering. Eller ens under samma säsong. Går det att upprepa ens under ett årtionde?

Hur Bajen ska få ihop en tajt backlinje och ett vasst anfall i år är vi nog många som undrar över.

Jag tror att jag gjorde Plura lite sur igårkväll när jag, mer eller mindre försynt, påpekade att det han listade upp som en dröm såg ut som något Dylan gjort under de senaste 10-15 åren. Men jag tror inte han hajade vad jag menade, eller så var tårna bara för stora.

I morse var det Jamie igen, nån hade mixat ihop refrängen från So Lonely Was the Ballad med versen från Calm Down Dearest. Det funkade hur bra som helst.

Inga kommentarer: