torsdag 12 april 2007

Backlash

"Damn! I wish I was a lesbian
Damn! I wish I was a lesbian
Damn! I wish I was, and that you were, too
So I could fall in love with you"

Trött. Vaknade flera gånger inatt. Sjuka drömmar red mig. Min dotter, som inte ville sova i sin egen säng, kastade armar i mitt ansikte. Och när jag vaknade var det nog mer ordet Damn! än hela refrängen jag hade i huvudet. Men det ena leder som bekant ofta till det andra så när jag låg där i sängen med sömngrusiga ögon och försökte lista ut hur mycket klockan på dvd:n var hackade hårddisken igång och resten av refrängen poppade upp. Två Annika på en vecka, hur ska det här sluta?

Något senare: Jag bara måste tipsa om den här klassiska Johnnyspelningen! Låten ger mig fortfarande rysningar, trots att jag har haft plattan sen sjuttiotalet. Av nån outgrundlig anledning har jag missat den på Youtube.

Inga kommentarer: