fredag 27 april 2007

Ödesbestämt



"Don't call for first aid or the fire brigade
Or the local police cause they wont care"


Det här har inte kunnat undvikas. Det var bara en tidsfråga innan det skulle ske och jag har hela tiden varit medveten om att det handlade om när, inte om om. Jag har stretat emot. Igår kom till och med en leverans från Ginza med Ali Farka Toure, Arctic Monkeys och Ziggy Stardust. Tillräcklig eldkraft för att förgöra alla förgörare kan tyckas, men nej då. Det som ska ske sker. I morse vaknade jag två gånger. Bägge gångerna med armhålan Salos låt klingande i öronen.


Som sagt det här är inget jag styr över själv.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske hjälper om de går omkring med hörlurar och lyssnar på Arctic Monkeys hela, hela tiden. Då kanske det andra ljuden ger sig?
RS
kulturbloggen.com

Sånger från nedre botten sa...

Med en dotter på snart åtta bast är det bara att hacka i sig att en del mindre önskvärda låtar kommer att snurra runt i pallet. Och jag lovar, både Arctic och Ali har gått heta sen leveransen.

Ankan sa...

Mardröm...

Sånger från nedre botten sa...

jepp

Anonym sa...

Inget fel på Ark egentligen. Vågar jag säga efter några års skepsis. Å då ska man veta att Ziggy är min husgud. Och naturligtvis Olas, även om han aldrig skulle erkänna det. Uuuuuh yeah!

Cliff Hanger sa...

The Ark är ju bra. Men det är jobbigt att bli hjärntvättad med sånt man inte gillar. Det är bland annat därför som jag har börjat varva de vanliga radiokanalerna med P1 på jobbet. Man har ju ändå fyllt gubbe (30), så jag antar att det är legitimt.

Sånger från nedre botten sa...

Penny och Cliff, felet med the Ark är att de aldrig lyfter, hur mycket imagemässiga plankningar av Bowie armhålan än hittar på. Det är nåt med den vinnande låten som får mig att omedelbart tänka Björn Skifs runt 74. Fast det rätta stunset saknas.

Cliff, inte ska du skämmas över att du hellre lyssnar till ett samtal än dussinmusik. P1 rocks!