söndag 8 april 2007

Några tips

"Visst känns det fint att va vid liv, en dag till
visst känns det fint nu, hurricane?
Oh hurricane, nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig
alla talar om dig, hurricane..."

Jag sover fortfarande dåligt och vaknar flera gånger per natt. Men i morse vid femtiden var det faktiskt roligt för en gång skull eftersom jag vaknade av en knäpp dröm; Jag surfade längs med skenorna efter ett tåg/tunnelbana nånstans mellan Åkeshov och och Ängbyplan. Det var både läskigt och kul. Av nån outgrundlig anledning var sångerskan i saligt insomnade Catatonia inblandad på nåt sätt. Låg och smålog ett tag åt drömmen, slog på tv:n, zappade lite innan jag somnade om. TV:n är min sömntablett, funkar nästan jämnt.

"Ni na na ni na na
Ni na na ni na"

Här är veckan bloggtips:

Igår kväll satt jag och surfade runt lite bland andra som bloggar och hittade några som jag vill tipsa om. Pysan är en kvinna som drabbats av bröstcancer och använder bloggen som dagbok, det är ärligt och rakt skrivet. En annan som skriver rakt och ärligt är Vendettanbettan. Hon kämpar för återfå nån form av normalitet efter ha blivit utsatt för mordförsök av sin psykotiska kille. Vendettanbettan och hennes dotter lever idag som flyktingar. En annan ny intressant bekantskap är Thomas Halvarssons blogg, han skriver underfundigt och engagerat om böcker, musik och sin boxer, fick mig ett par sköna garv när jag läste honom.

Män i min ålder ska falla ner på knä och tala i tungor bara nån nämner Eldkvarn, inte jag. De har gjort några justa vax, inte tu tal om det, men jag kan som sagt inte bli lyrisk över det. Vad som dock är välformulerat och mer eller mindre genomtänkt är Pluras blogg. Klart läsvärd och rekommenderas varmt.

Att återigen vakna med Hurricane Gilbert ringande i huvudet gjorde inte ont.

Kan fortfarande inte låta bli att le åt ett allsvenskt resultat. Man ska kanske inte glädjas åt andras olycka, men...
..Jo.

3 kommentarer:

Mama-san sa...

*Sjunger för dig under balkongen*:)

/Vendettanbettan

Sånger från nedre botten sa...

Man tackar, men det blir nog trångt för din del såvida du inte är under en meter lång. Sånger från nedre botten var det som sagt.

Pysan sa...

Tackar så mycket för dina ord...

Kram Pysan