tisdag 26 augusti 2008

Another battle was won and lost

"Sommar, sommar och sol,
havet och vinden och doft av kaprifol"


Såja, det var ett tag sen huvudet körde en "Snoddas". Sven-Ingvars är Snoddas. Och tvärt emot vad de flesta av er nu tror lägger jag inga negativa värderingar i det. Både Snoddas och Sven-Ingvars har gjort gulliga små örhängen som det går bra att tralla med till. Nog om detta.

***

Om skiten som inträffade på Råsunda igår kan man säkert skriva hur mycket som helst. Jag nöjer mig med att se en positiv sak mitt i eländet: Det fanns ett antal i Bajenklacken som lackade ur på idioterna. Därav slagsmålet. Tyvärr var de för få för att göra nån skillnad. Belackare från övriga klubbar kan säga vad fan de vill. Men när jag såg dem som försökte få bort ohyran blev jag stolt, för jag har inte sett liknande scener i nån annan klack när idioterna tar över. Kanske har jag fel, kanske är jag enögd. Men det känns som det en sån här dag behövs lite fokus på ljuset och inte bara på mörkret.

På frågan varför det fajtas, hade Generation X svaret redan 1978:



"Another battle was won and lost
Down The Bishops End last night
Spotlights pick the kids in triumph
With a thousand scarves in flight, see how they run
Spring from the terraces in black and white
Young and old into the fight
Having fun
In South West Six
With violence for a fix
Kiss me, deadly, tonight"

Inga kommentarer: