fredag 8 augusti 2008

What Do I Get?

"Why must you record my phone calls?
are you planing a bootleg LP?
Said you've been threatened by gangsters
Now it's you, that's threatening me"*

Ikväll spelar Buzzcocks på Medis och det är ju klart att jag går dit. Buzzcocks var ju det där stora lilla bandet, du vet. Ett band vars storhet jag begripit först långt senare. Då, när det begav sig, fastnade jag föga förvånande för 'Ever Fallin In Love' och 'Orgasm Adict', men inte så mycket mer. Idag när jag ibland stoppar in en samling-cd med dem förvånas jag ofta över hur modernt det låter. Men så är det ju med en del band; de kan flyga iväg på en "ny" våg och när vågen har strandat och all bråte som följt med ligger där på stranden är det ytterst lite som har nån glans kvar. Buzzcoks är ett av banden från punken med vars låtar du fortfarande kan trä ett vackert pärlhalsband.



Var förbi cykelmeken igår. Det lär inte bli nån nyrenoverad Surly till Ride Of Hope. Höll på att komma ur affären med en Nishiki Criterium i stället. Men jag är verkligen inte säker på att det är en cykel till jag behöver mest. Fast då skulle jag kunna sätta på lite fetare svålar på Surlyn och göra den till en bruks- och grusvägsjonne. Ah, vilket lyxproblem...

* Tillägnas regeringen och de borgerliga partierna. Tack till Pinch som gjorde kopplingen först.

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det måste vara världen mest osynkade video. :-)

Sånger från nedre botten sa...

Påminner inte så lite om italiensk film från tidigt sjuttiotal. Läppsynk - Ovidkommande! Vi arbetar med konst.