lördag 30 augusti 2008

Bloggtips

Cyklar stjäls i en rätt stor omfattning i det här landet. Allt från fyllejoyrides till mer organiserat tjyveri. Har själv sett hur ett par pundare med skåpbil stannade till utanför 3V i Kransen och med bultsax raskt försåg sig med en jonne de ville ha. Det gick så snabbt att vi som såg det inte hann reagera.

För den som blir av med sin hoj kan det vara riktigt surt, eftersom att man har försett den med de delar man vill ha för att få cykeln att funka så bra som möjligt till sin egen kropp. Sen kan det ju också handla om att man älskar sin cykel för att den passar ihop med ens identitet.

Nu har nån/några startat bloggen Stulen Cykel. Har din jonne blivit snodd kan du mejla dem med en bild och beskrivning av cykeln. Kolla gärna in bloggen då och då för kanske har du sett en av de snodda cyklarna. Hittills har två hojar hittat tillbaka till sin ägare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dom kan få sno min dator.
Dom kan få sno min TV.
Dom kan t o m få sno mina Frank Sinatra-plattor...
Men om dom snor min cykel blir jag förbannad..!
CK

Sånger från nedre botten sa...

Ah, CK! De var länge sen. Jag hoppas att allt är ok med dig.

Anonym sa...

OK!
Tack för uppmärksamheten.
Ljusa sommarmånader lider mot slutet.
Bloggvänliga mörkret står för dörren.
Hotar
CK

Cliff Hanger sa...

Bra bloggtips (även om det inte är så intressant för mig personligen). Har fått tidningen nu. Det blev ju bra, det där. Hoppas att man kan påverka någon att gå med eller vara kvar. Det är ju minskande medlemssiffror som bekant.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag tycker att detta är ett genialt initiativ. Jag hatar att folk inte kan skilja på mitt och ditt! Har fått flera cyklar stulna liksom ungarna fått och mitt generella råd är GE FAN I MINA GREJER!!!