If you say I aim too high from down below
Well, say you're not 'cause when I'm gone
You'll be callin' but I won't be at the phone"
Jag börjar tröttna. Bra låtar hamnar i reklam. Låtarna hamnar i mitt huvud. I morse var det Lykke Li. I morgon säljer väl Bob Dylan läppstift med The Times They Are A-Changin'. Och jag kommer att nynna med som en duktig idiot. Men jag förstår fortfarande inte hur reklamarna tänker. Borde inte en produkt sälja bättre med Christer Sjögren än med Bob Dylan? Men som jag varit inne på tidigare är det väl reklamarnas egen hiphetsfaktor på Spyan som avgör vilka låtar som landar i reklamen. Inte folkligheten.
***
Jag har haft lite mycket att göra så jag har inte hunnit berätta om det vackra sommarskyfallet vi hade i tio minuter i måndags. Så här såg det ut:
You gotta run, run, run
Många bäckar små...
***
Apropå kommunikation, tror ni SJ har svarat än?
4 kommentarer:
Rubriken beskriver väl min känsla när jag tittar på bilderna. Jag gillar väder men jag börjar få nog av regn!
Äsch. Trösta dig med att läsa det här:
http://www.bobkestrut.com/2008/04/01/the-belly-of-vigorelli/
Dylan har redan gjort reklam för Victorias secrets http://www.youtube.com/watch?v=QNtlqPfhSzY.
Och nu är Brainpool med i reklamen för onoff
Clive, tack och lov har den inte gått på våra breddgrader än (eller är jag bara bra på att förtränga just nu?). Om Brainpool bryr jag mig föga.
Skicka en kommentar