måndag 18 juni 2007

78-33 That's my number

"Ingenting känns bättre, ingenting ger mig nåt mer.
Att sitta här och plocka, det e're bästa som jag vet.
Jag plockar ut det hela, plockar ner dig del för del.
Älskar, älskar inte, älskar inte något mer."

OK gårdagen var verkligen inte så illa; ett juste duggregn under matchen är faktiskt skönare omständigheter än strålande solsken om man tvingas till fysisk aktivitet. Matchen slutade 0-2 till de goda, det vill säga vårt lag. Själv försökte jag i det längsta att undvika spel, men tvingades in i andra halvlek. Det tog väl tio minuter innan reptilhjärnan slog till och jag glidtacklar bort en boll mitt skottögonblicket med min trasiga fot först. Mitt i tacklingen inser jag vad jag gör, men då är det bara att fullfölja, att stoppa då skulle bara öka skaderisken än mer. Pang sa det och jag linkade av. Tack och lov blev det bara lite ömt, för jag hann inte stå många minuter vid sidan innan en lagkompis kom linkande och tvingade ut mig på banan igen. Trots att det här var den andra matchen för säsongen som jag varit med på känns det konstigt nog ändå som om det var min första. Kanske för att jag faktiskt spelade nästan en hel halvlek den här gången, förra var jag kanske inne i tio minuter.

***

Orkade inte sätta mig vid datorn i morse. Hade sovit taskigt. Hopparen kom också förbi ett tag och tittade till mig. Fick ligga och läsa Offside tills att sömnen kom.

***

Är det bara jag som tycker att verkar som om bloggandet och kommenterandet förbereder sig på semester och att det därför är lite laid back?

***

Hur fan kan inbördes möten slå högre än poängskillnad? Jag vet vilka som vann den moraliska segern. Kolla in målskilnaden: 78-33. På 38 spelade matcher!

***

Det ryktas om att Svin Otto har pröjsat sin mastersexamen. Jag vet inte varför jag inte kommer att bli förvånad om det skulle visa sig vara sant.

***

Damn! I ett svagt ögonblick tackade jag ja till en plåt till derbyt i morgon. I klacken. Varför? Jag känner mig färdig med den. Jag har blivit lat. Jag vill sitta ner och se fotboll och ställa mig upp när det vankas mål. Sen avskyr jag resan från Solna. SL har aldrig koll på när det är derby och sätter därför aldrig in några extratåg eller extrabussar som raskt forslar oss bort från Nedre norrland.

4 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Det är inget som förvånar mig längre när det gäller moderaterna. Enligt ett blogginlägg jag läste sa tydligen Reinfeldt nyligen "idag finns det väl egentligen inga klassklyftor att tala om".

http://folkaridioter.blogg.se/
1181675592_storidioterna_moderat.html

Jag tycker att det verkar som att folk redan har börjat ta semester från bloggandet och kommenterandet.

Ankan sa...

Jo, Messis hand var ju moralisk!
;)

Jah Hollis sa...

Semester? Tvärt om, jag jobbar så mycket att jag knappt hinner ägna mig åt bloggen och kommenterandet.

Sånger från nedre botten sa...

Jag tycker Freddan såg lite svettig ut i en intervju igår. Han var nog orolig för att frågorna skulle närma sig Svin Ottos examen.

Det var inte Messis hand - det var Guds.

Jah, jag har märkt det. Du är ju nere på endast tre - fyra inlägg om dan...

;-)