onsdag 6 juni 2007

Förvirrad

"Vilklen härlig dag laalalala
Man blir härligt glad, laalalala"

Jepp jag hade den gamla schlagern i skallen i morse. Fråga mig inte varför. Jag tror inte att jag har hört den de senaste dagarna. Av nån anledning fick jag dessutom för mig att det är en gammal Siwan-låt, men när jag googlade på 'Vilken härlig dag' kom bara Ted Gärdestad och Lotta Engberg upp. Men varför hör jag ett sextitalsarr i skallen? Tedan körde sjuttiotal och Lotta...tja, hon körde väl dansband innan hon körde i diket? Så varför hör jag en blåssektion och lite motownsinspirerad schlagerpop? Är det nån som har koll, var vänlig och förklara då det här för mig. Svensk schlager är liksom inte riktigt min boogie.

6 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Ewa Roos heter hon som gjorde originalet.
Fråga mig inte hur jag vet.
Vissa saker ska man inte rota för mycket i:
sv.wikipedia.org/wiki/Ewa_Roos

Sånger från nedre botten sa...

Tackar och bockar! Men du, jo, jag undrar faktiskt hur du visste det här...

;-)

Cliff Hanger sa...

Fan, nu fick ju JAG den på skallen!

Sånger från nedre botten sa...

Det svänger ju katten!

Ankan sa...

Det kanske e ditt rätta jag, din riktiga boogie...

Sånger från nedre botten sa...

Att jag inte tänkt på det! Nu måste jag tokhandla Carola och allt jag missat för hela skatteåterbäringen.