lördag 30 juni 2007

Zlatan och jag

"I don't believe in an interventionist God
But I know, darling, that you do
But if I did I would kneel down and ask Him
Not to intervene when it came to you."

Absurd dröm. Jag och Zlatan åkte tricken ut till förorten - vi kände uppenbarligen varandra - och han lovade att han skulle ställa upp på fotbollsskolan nästa år. Först var han lite skeptisk till att ta ansvar för en massa ungar men sen tyckte han att det skulle vara kul. Han undrade om det var några som lirade på plan under sommaren, jag sa att det kan vi nog fixa...

***

Idag väntar Accelerator med en hyfsad upp-ställ-ning. SMHI lovar regn på morgonen. Under eftermiddagen regn med inslag av solsken. Till kvällen sol. Låter som upplagt för Doc Marteens. Tack och lov har de lagt The Maccabees spelning i allhuset. Jag tror inte att de gör sig särskilt bra på en utomhusscen klockan kvart i sex på eftermiddan. Varför vet jag inte, det är bara en känsla. Jag vet inte så mycket om Rufus Wainwright, jag har kollat in några låtar på hans hemsida och det är väl kanske inte upplagt för dans, dans, dans, men av det lilla jag hört gillar jag en del av arren på låtarna.

Om Jamie T har ett band med sig eller inte är fortfarande oklart. Med tanke på att de har slängt upp honom på stora scenen hoppas jag att han har med sig ett band. Jag tror inte han har ändrat sin sologrej så mycket sen i april och då misstänker jag att han kan han få problem på en stor scen med en packad publik som väntar sig trummor och gitarrer. Jamie T solo är kanon. Inget snack om saken. Men på mindre ställen. Kolla förresten in Jamies MySpace , där har han lagt ut låten 'Back To Mine For A Moonshine'. Ännu en låt som får en att känna sig fullständigt dragen.

4 kommentarer:

Ankan sa...

Jag vill också! Själv "måste" jag dricka hejdlöst med öl och göra Jönköping City osäkert ikväll...

Sånger från nedre botten sa...

Stackare! Men som sagt, människan har också ett fritt val...

Anonym sa...

Rufus Wainwright, Hallelujah
http://www.youtube.com/watch?v=mmbQEQltOwM&mode=related&search=

Sånger från nedre botten sa...

Fast det var inte så mycket hallelujah igår.