söndag 10 juni 2007

Under Heavy Manners


"All that phoney Beatlemania has bitten the dust"
"No one but you and I say the bells of Prince Far I"
"Always tease tease tease"
"Oh remember to kick to it over"


Vaknade ur drömmen och försökte komma ihåg basgången till London Calling, minns inte om vi nånsin lirade den. De övriga tre vet jag att vi har lirat i replokalen. Men London Calling? I drömmen hade T.P och jag precis accepterat att vi skulle lira ett gig på nån pub med våra gamla låtar och dessutom fylla på med Clashlåtar. Om M och M var med på noterna har jag ingen aning om, det var ju en dröm och då är inte alltid detaljerna så viktiga.


***


Att jag inte skrev nåt här igår beror bara på att jag vaknade i tystnad med huvudvärk och morgonen blev stressig för att dottern och jag skulle iväg på sista matchen innan sommarlovet. Hade jag varit en normal pappa hade allt varit förberett kvällen innan och all morgonstress hade varit som bortblåst. Istället blev jag gapig och dottern tårögd. Tack och lov hann vi försonas i en lång kram innan det bar iväg till resten av laget. Men tvi fan vad jag ogillar mig själv i de där lägena, det känns som om hela världen rasar omkring en och jag står där och skäms som en hund. No Fun.


***


Tjejerna hade bortamatch. De är inget gäng du vill bjuda hem, den saken är klar. De tömmer bordet, kylskåpet och skafferiet innan de drar. Slutresultatet talar sitt tydliga språk: 0-17. Men kommer du hem till oss är de alltid generösa; ni åker troligen därifrån med en seger, är dom lite tjuriga får ni åka hem med ett oavgjort resultat.


***


En bild från nån förenings träningar på Västberga IP. Två lag i samma ålder tränar sju-manna bredvid varandra. På ena plan pågår killarnas träning med två tränare aktivt deltagande. De omkring tittar uteslutande på vad som försigår på den planhalvan. På den andra planhalvan tränar tjejerna, utan att någon, undertecknad borträknad, tittar. Tränaren är försvunnen, såg jag rätt satt han på avbytarbänken och snackade med några under hela den tid jag var där.


***


Är nån mer än jag som noterat att det tog 86 inlägg innan jag hade med nåt av The Clash?


***


Men då kom fyra låtar på en gång...


***


Klicka gärna på bilden. Den gör sig bättre lite större.

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Price Far I, också en gammal favorit.

Sånger från nedre botten sa...

Jag vet inte om jag drömt det här, men hade inte Strummer 'Under Heavy Manners' målat på sin gura?