torsdag 18 oktober 2007

Blåsarr

Pa rarara - Pa dadada - Pa rarara
Pa rarara - Pa dadada - Pa rarara

Hör ni blåset? Jag minns inte vilken låt, men det kommer från Linton Kwesi Johnsons Forces of Victory. Jag brukar ha det i skallen ibland, särskilt när jag är ute och går; drivet i blåset för en framåt på nåt vis, precis som i låten.

***

Idag bär det av till Gotland. Tanken var att kombinera arbete och cykling, men dessvärre hade Gotlandsfärjan ingen tur hem på lördagseftermiddagen, så nu blir det bara jobb. Men trots det känns det lite skönt med ett miljöombyte, även om det bara handlar om två dar.

Hinner jag, så sjunger jag nåt för er från Visby.

4 kommentarer:

Anonym sa...

När jagläser de där raderna som du hävdar är ett blåsarr får jag Fkying Pickets version av "Only You" i skallen. Tack som fan!
http://www.youtube.com/watch?v=qgDKtLPp46s

Jah Hollis sa...

Visby på hösten. Inte illa alls.

Ankan sa...

Jah: Jo, blåsigt som fan. I de vackra trånga gränderna.

Onödigt vetande: I stort sett hela min släkt är från Gotland. Hoppas du har det bra SFNB och att det inte gungar för mycket?!

Sånger från nedre botten sa...

Neander, obetalbart!

Jah och Ankan, bortsett från att jag jobbade så hade jag det ganska bra. Saknade tid och cykeln. Och ön gungade faktiskt inte ett dugg.