onsdag 17 oktober 2007

Ärftlig sjukdom

"and walking arm in arm
you hope it don't get harmed
but even if it does
you'll just do it all again"


Lustigt. Dottern och jag hade samma låt i skallen i morse; Regina Spektors 'On the Radio'. Dottern muttrade nåt om den "dåliga låten som hon inte kunde få ur huvudet". Själv var jag rätt nöjd, dels med att jag hade en låt som jag gillar i skallen, jag vet ju av erfarenhet att det kan vara mycket värre, dels att dottern tydligen också har begåvats med en morgonjukebox. Det gör ju att jag inte behöver känna mig så ensam i min "sjukdom", utan har nån i familjen att snacka musik med på morgonen. En annan lustig detalj var att hon snabbt lyckades få bort den "dåliga låten" genom att be mig vissla visselslingan i Mange Schmidt-låten 'Giftig'. Åtta bast och kan redan knepen! Mmm. Stolt pappa.

Inga kommentarer: