måndag 24 september 2007

Paulaner Oktoberfestbier - En hälsodryck

"Behöver lite kärlek från fel sort, och sympatier från fel håll
Behöver lite kärlek från fel sort, och sympatier från fel håll"

Nio Paulaner Oktoberfestbier gör dig frisk. Det är sant. Jag har testat. Att sen dan efter försöka sig på att cykla Västerhaninge - Ösmo med H på en ny räser är dock inget jag rekommenderar. Det var stört omöjligt för mig att hitta ett tempo som funkade. I ena sekunden kände jag mig i hyfsad form och kunde hjälpa till att hålla tempot uppe, i nästa var allt bara en nära-döden-upplevelse. Väl framme i Ösmo stod jag och hulkade, men hade inget att spy upp. H blev dock imponerad. De är konstiga de där marathonmänniskorna. Efter en delad pizza och varsin öl blev livet åter värt att leva. Väl hemma igen sov jag mig igenom Roma-Juve. Efter en carbonara fortsatte slumrandet framför ointressanta tv-program.

Inga kommentarer: