måndag 6 augusti 2007

Slutet för världen

"It's the end of the world as we know it.
It's the end of the world as we know it.
It's the end of the world as we know it and I feel fine..."


Jag är inte ett dugg förvånad över att jag vaknade med REM i skallen, inte heller över låtvalet. Igår kväll efter fotbollen blev det en långsittning på 3V. Några av oss hade vår sista semesterdag och den vill man ju gärna dra ut på, så det gjorde vi. Från det att vi ramlade in vid åtta-tiden tills dess att vi drog vid tolv-rycket lirades det bara REM. Det var nästan så att vi till slut längtade efter P som har slutat som servitris. När hon jobbade var det alltid Absolut Svensk Dynga för hela slanten. Nej, nu ljög jag. Jag saknar inte hennes skivor. Kommer aldrig att göra. Att det blev 'It's the end of the world as we know it' är väl inte så konstigt eftersom att jag börjar jobba nu. Sen tycker jag nog att det är REM:s bästa låt och videon är inte heller så pjåkig.

***

Det var bara en som cyklade förbi mig i morse, men han körde å andra sidan mot rött.

5 kommentarer:

Markus F sa...

Jag vet inte riktigt om jag skulle palla 3,5h REM..

Anonym sa...

Texten till "It's the end of the world as we know it (and i feel fine)" är fullständigt genialisk.

Sånger från nedre botten sa...

Har man suttit på 3V en hel kväll när det har varit Tommy Nilsson, Carola, De dansande deoderanterna osv så är vid närmare eftertanke 3,5h REM en fullt dräglig tillvaro. Sen medges det villigt att det onekligen var tjatigt, men allt måste sättas i sina rätta perspektiv.

N, genialisk vet jag inte, men bra.

Anonym sa...

sånger...: jag förlåter dig för det felaktiga omdömet, oss bajare emellan... ;-)

Sånger från nedre botten sa...

Min käre Neander, omdömet mitt är det inget fel på, vilket sålunda leder oss till slutsatsen...

;-)