måndag 14 maj 2007

Gråmulet

"She ain't got no money
Her clothes are kinda funny
Her hair is kinda wild and free
Oh, but Love grows where my Rosemary goes
And nobody knows like me"

I natt rökte jag min första cigg sen Hattes begravning och då vaknade jag. Jag minns inte om den smakade gott, men känslan var lite småbusig, ungefär som när man röker sina första cigg nånsin. I dag har jag ont i halsen.

***

Utanför fönstret är det grått, något som smittar av sig på mig. För att pigga upp mig tänker jag istället på att helgens fotbollsresultat var bättre än väntar. I lördags slog Tellus a-lag Vagnhärad med 2-0. På söndagen radades det upp smakfulla resultat, Bajens tjejer tog årets första skalp och vann med 4-2 över Falköping, det är bara att hoppas att vinsten inte var nån engångsföreteelse. Samtidigt som Bajens grabbar hade problem med att överhuvudtaget slå en passning till rätt adress, men ändå lyckades vinna på övertid med 1-0 mot Ösk, så vann Tellus veteraner busenkelt derbyt mot Solberga. Siffrorna 0-4 speglar inte på något sätt matchen. Tellus borde ha vunnit med minst fyra mål till.

***

För den som vill veta var versmelodin till "The Arks låt" kommer från bör ta en sväng förbi Malmö.

Inga kommentarer: