fredag 18 maj 2007

Pajasnytt

"The downtown trains are full
With all those Brooklyn girls
They try so hard to break out of their little worlds"

Usch, igår kväll var det inte roligt. Rastlös med en liten gnagande huvudvärk. Ölsugen utan att dem jag ville dricka med var hemma. Satt och bläddrade i telefonboken några gånger fram och tillbaka. Men vissa dar orkar man inte börja om, utan vill bara ha den trygghet som nära vänner ger - dem som man inte måste berätta allt för, dem som man kan sitta tyst med utan att det blir jobbigt. Käkade några brattar med en polsk surkålsgryta och sköljde ned det hela med en Primator. Satte mig framför datorn, fortfarande rastlös, surfade runt utan att kunna koncentrera mig. När klockan var åtta bestämde jag mig för att stanna hemma. Satte på tv:n för att se reprisen på Kobra. Såg förtexten och eftertexten. Vart programmet tog vägen har jag ingen aning om.

***

Aftonbladet fortsätter att publicera tidningen Expos granskning av sverigedemokraternas förtroendevalda politiker. Jag har svårt för att bli upprörd. Borde kanske bli det. Men kommer på mig själv med att sitta och le. Här är ett gäng politiker som gapar högt om mer lag och ordning, om att invandrare (och då framför allt muslimer) som begår brott ska utvisas. Själva skiter dom högaktningsfullt i att betala böter, skatt eller ens underhåll till sina barn.

Som fredagsnöje tar de sig en bläcka, spöar på frun, om de har nån, saknas fru går det bra med vilken blatte som helst, sen avslutas kvällen med en riktigt skön fyllkörning. På lördan, efter att de har kommit ut ur fyllecellen, är det dags för torgmöte. Då ska det förklaras för Svensson att de är precis som dem och att allt som hände dan innan är illvilligt förtal från den stora –judiska, fast det törs dom inte säga- mediakonspirationen och att även om det hade hänt, vilket det ju inte har, så var det inte deras fel, utan muslimernas fel. "För det är ju dom som kommer hit med sina främmande seder och förtrycker sina kvinnor. Ja, dom spöar ju på dem när de är nyktra! Vad är det för jävla sätt? Det är ju så provocerande att man inte orkar vara nykter, betala skatt, böter eller underhåll. Tacka fan för att man är ute och fyllkör."

***

Enligt folkpartiets Birgitta Ohlsson, är USA ”en av Sveriges mest trogna allierade”. Jag som trodde det var tvärtom.

***

Hur många minuter tror ni att det kommer att ta innan kommentarstråden är full av bakfulla sd:are som ska berätta sanningen om sitt martyrskap? Två, fem eller tio? Som ansvarig utgivare för mina åsikter kan jag kort berätta att alla anonyma inlägg fimpas utan pardon. I Rule This Site!

***

One Love!

9 kommentarer:

Jah Hollis sa...

And Jah rule Jah sajt.
Inte fel att vakna med en sådan låt i skallen.
Var du och såg Tom Waits på Cirkus för några år sedan (rätt många börjar det väl bli)?
Det var jag.

Sånger från nedre botten sa...

Nej, jag var inte på cirkus -99, jag såg honom på Draken vid Fridhemsplan nån gång på 80-talet. Fråga mig inte vilket år för där går jag bet.

Anonym sa...

Hej hej! Japp, det blev ett par Ronaldinho. De funkar faktiskt jättebra, de är jättesköna. Har dock problem med högerfoten med skavsår och blånaglar. Därför köpte jag kanske en halv storlek för stor, men men. Skulle helst vilja ha vänsterskon i 35 och högerskon i 35.5 ;p Skorna var inte heller lätt att få tag på, sökte runt hela sverige när jag väl bestämt mig.

Sånger från nedre botten sa...

Skavsår tycks var Nikes mellannamn. Kör det gamla tricket med ett fotbad med dojjorna på, gå runt med dem nån timme, med lite tur formar sig skon mer efter foten då.

Cliff Hanger sa...

Är för trött för att skriva nåt kreativt. Men detta tycker jag: Bra inlägg! :-)

Anonym sa...

Såg båda gigen med Waits på Cirkus -99. Första kvällen var mäktig. Andra kvällen var nästan ännu mäktigare. Han hade bytt ut ungefär halva settet jämfört med 24 timmar innan. Just den egenheten var grymt imponerande på mig.

Anonym sa...

Måste nog försvara Nike lite. Skavsåren fanns på fötterna innan. Skon är faktiskt underbar :)

Jah Hollis sa...

Waits på Draken, kan det ha varit 1987, samma år som jag (och Mikael Wiehe som har tidsuppgiften på sin hemsida) var och såg honom i Konserthuset i Malmö?
Ja, det var ju några fler än jag och Wiehe som var där. Tjejen som satt bredvid mig, en god vän, grät när han spelade Broken Bicycles.
www.youtube.com/watch?v=FEyu-kX1C_s

Sånger från nedre botten sa...

Som sagt, jag och tid är ingen klockren kombination. Säger du -87, så är det full möjligt. Hade han ett kylskåp på scenen i Malmö? -85 lirade han på konserthuset.